fbpx

Általános Szerződési Feltételek

1. A Szolgáltató adatai

Cégnév: SZA-PI Vendéglátó és Szolgáltató Betéti Társaság
Rövidített név: SZA-PI Bt.
Székhely: 3950 Sárospatak, Rákóczi út 31.
Cégjegyzékszám: 05 06 006869
Adószám: 21316386-1-05

2. Általános szabályok

2.1. Jelen „Általános Szerződési Feltételek” – továbbiakban ÁSZF – szabályozzák a Szolgáltató által üzemeltetett Kert Panzió (3950 Sárospatak, Rákóczi út 31.) szálláshelyének és és az ahhoz kapcsolódó, a szolgáltató által nyújtott szolgáltatások igénybevételének feltételeit. Jelen ÁSZF határozatlan ideig, vagy visszavonásig érvényes és hatályos.
2.2. Egyedi feltételek nem képezik részét jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki speciális, egyedi megállapodások megkötését utazási irodákkal, utazásközvetítőkkel, illetőleg más olyan személyekkel, akikkel a Szolgáltató a szolgáltatásai értékesítése érdekében együttműködik.
2.3. Amennyiben az egyedileg írásban megkötött szerződések feltételei jelen szerződéstől eltérnek, abban az esetben az egyedileg írásban megkötött szerződés rendelkezései irányadóak. Eltérő írásbeli megállapodás hiányában a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.

3. Szerződő fél

3.1. Szerződő fél az a természetes személy, jogi személy, vagy jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, aki a Szolgáltató szolgáltatását megrendeli, illetőleg igénybe veszi. Szerződő fél az a természetes személy is, aki a szolgáltató szolgáltatását ténylegesen igénybe veszi. A szolgáltatást megrendelő, és/vagy igénybe vevő a továbbiakban: Vendég.
3.2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül adja le a Szolgáltatónak, úgy a Vendég a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen – a feltételek teljesülése esetén – szerződéses felekké válnak (továbbiakban Felek).
3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő között megkötött szerződés szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget. Kétség esetén a Szolgáltató felhívására a Közvetítő köteles igazolni képviseleti jogosultságát. A képviseleti jogosultság hiánya esetén a Közvetítő a Vendég nevében vállalt kötelezettségekért saját maga felel, illetve felel azért a kárért, amely a képviselet hiánya miatt következett be.

4. A Szerződés létrejötte, a foglalás módja, módosítása, értesítési kötelezettség

4.1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérése a Szolgáltató minden esetben írásbeli ajánlatot küld. Amennyiben a Szolgáltató írásbeli ajánlatának elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik a Vendég részéről tényleges megrendelés, a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
4.2. A szerződés minden esetben a Szolgáltató írásbeli visszaigazolásával, valamint a Vendég számára előírt előleg összegének befizetésével jön létre. Amennyiben a Vendég írásbeli foglalását a Szolgáltató írásban visszaigazolja, a Felek között írásbeli szerződés jön létre. Szóbeli foglalás, megállapodás vagy módosítás csak akkor keletkeztet szerződéses kötelmet, ha azt a Szolgáltató írásban visszaigazolta.
4.3. A szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
4.4. Amennyiben a vendég a határozott időtartam lejárta előtt úgy dönt, hogy a szolgáltatást nem kívánja a határozott időtartam végéig igénybe venni, és a szobát végleg elhagyja, köteles a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékét a Szolgáltatónak megfizetni, aki jogosult a megrendelt szolgáltatás teljes ellenértékének követelésére. A Szolgáltató a Vendég által a határozott időtartam előtt elhagyott szobát jogosult újra értékesíteni.
4.5. A szolgáltatás igénybevételének Vendég általi meghosszabbítása akkor lehetséges, ha ehhez a Szolgáltató előzetesen hozzájárult. A Szolgáltató ebben az esetben kikötheti a már teljesített szolgáltatások ellenértékének megtérítését.
4.6. A Szolgáltató általi szolgáltatások igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a vonatkozó törvényi szabályozásnak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják.
4.7. A szálláshely szobáiban csak a regisztrált Vendégek tartózkodhatnak, a látogatók fogadása a Szolgáltató beleegyezésével, a közösségi terekben történik.
4.8. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez írásbeli megállapodás szükséges.

5. A szolgáltatás igénybevételének megkezdése és befejezése (check-in és check-out)

5.1. A Vendégek a bérelt helyiségeket az érkezés napján 13:00 órától foglalhatják el.
5.2. A Vendégek a bérelt helyiségeket a távozás napján 10:00 óráig kötelesek elhagyni.
5.3. A Szolgáltató a felek erre irányuló előzetes megállapodása esetén kései kijelentkezést biztosíthat a Vendégek számára, 11:00 és 16.00 közötti távozás esetében 7.000.-Ft egyszeri díj, míg 16:00 óra utáni távozás esetén 1 éjszaka szállás díjának megfelelő összeg ellenében.
5.4. A bejelentőlap pontos kitöltése után a Vendégek a regisztráláskor szobakulcsot kapnak, amelyet távozáskor kötelesek a szálláshely portáján leadni. Ennek elmulasztása, vagy a kulcs elhagyása esetén a Szolgáltató 10000.-Ft díjat számít fel a Vendégnek.

6. Lemondási feltételek

6.1. Az egyéni Vendég foglalását az érkezést (érkezés napján 13:00 óra) legalább 9 nappal megelőzően a megrendelt szolgáltatást díjmentesen lemondhatja, amennyiben nem szerepel ettől eltérő információ a visszaigazolásában. Amennyiben a Vendég általi lemondásra az érkezést megelőző 9 napon belül kerül sor, akkor a foglalási összegből 1 éjszakányi díj megfizetésére kötelezett. Ha a lemondás nem történik meg, illetőleg a Vendég nem érkezik meg (no show), a kötbér a megrendelt szolgáltatás ellenértékének 100%-a.
Ettől eltérő rendelkezések esetén a mindenkori visszaigazolásban megadott feltételek érvényesek.
6.2. Lemondásra és módosításra kizárólag e-mailben és megerősítő telefonhívás útján kerülhet sor a Szolgáltató értékesítő alkalmazottjánál.
6.3. Amennyiben a Vendég foglalását előlegfizetéssel biztosította, és az érkezés napján nem érkezik meg, a Szolgáltató a megfizetett előleg teljes összegét kötbérként érvényesítheti.
6.4. Amennyiben a Vendég a szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel, vagy más, Szerződésben foglalt módon nem biztosította a foglalás visszaigazolását követő 3 napon belül, akkor a 3 nap leteltét követően a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége megszűnik.
6.5. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása (pl.: csoportos utazás) a fentiektől eltérő, egyedi Szerződésben rögzített feltételeket állapíthat meg.
6.6. Visszautalás: A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződő fél általi lemondása esetén a befizetett előleg lemondási feltételek szerinti összegét banki átutalással, SZÉP-kártyával történő előlegfizetés esetén a SZÉP-kártya kibocsátó által felszámolt jutalék és az ÁFA összegével csökkentett összeg kerül visszautalásra, amennyiben a kötbérmentes lemondás feltételei érvényesülnek. A Szolgáltatónak a visszautalás végrehajtására 30 nap áll rendelkezésére.
6.7. AJÁNDÉKUTLAVÁNY vásárlása esetén a befizetett összeg NEM visszatérítendő lemondás, vagy no show- meg nem érkezés – esetén sem!

7. Árak

7.1. A Szolgáltató az árakat Forintban határozza meg. Az árak az idegenforgalmi adót és egyéb szolgáltatások díját nem tartalmazzák. A Szolgáltató jogosult az árakat előzetes értesítés nélkül megváltoztatni, mely változás a már visszaigazolt foglalásokat nem érinti.
7.2. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke a helyszínen készpénzben (Forintban vagy Euroban) egyenlíthető ki, emellett lehetőség van SZÉP kártyával (MKB, K&H, OTP) és bankkártyával (VISA, Mastercard, legalább Android 11 operációs rendszerrel ellátott okostelefonok és eszközök) történő fizetésre.
7.3. A kártyaterhelés forintban történik.
7.4. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
7.5. Aktuális kedvezmények, akciók, egyéb ajánlatok a www.kertpanzio.hu oldalon kerülnek meghirdetésre.
7.6. Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően, bárki számára felismerhető módon, hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a szolgáltatás közismert nagyságrendű árától jelentősen eltérő, irreális árra. Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást a hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibásan feltüntetett ár esetén a Szolgáltató felajánlja a szolgáltatás valós áron történő megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Szerződő fél eldöntheti, hogy megrendeli-e valós áron vagy sem.

8. Kedvezmények

3 év alatti gyermekkel érkező Vendégek részére a Szolgáltató kedvezményt biztosít, melynek mértékét a panzió honlapján tünteti fel.

9. Fizetés módja, garancia

9.1. A Szolgáltató a Szerződő fél részére nyújtott szolgáltatásainak ellenértékére az igénybevétel kezdetekor, a szobák átadását megelőzően tart igényt, de egyedi megállapodás keretében adhat lehetőséget utólagos fizetésre is.
9.2. A Szolgáltató a szolgáltatás Szerződés szerinti igénybevételének és az ellenérték kiegyenlítésének garantálására; kérheti előleg megfizetését a fizetendő összeg egy részére vagy annak teljes összegére.
9.4. A Szerződő fél számlája magyar forintban kerül kiállításra és magyar forintban egyenlíthető ki.
9.5. A Szolgáltató a szolgáltatás(ok) ellenértékének kiegyenlítésére készpénzkímélő fizetési eszközöket – így pl.: bankkártya, hitelkártya, átutalás, cafeteria eszközök, továbbá külön megállapodás alapján: voucher, kupon – is elfogad.
9.6. A vendég a panzió tartózkodásának ellenértékét és a tartózkodás ideje alatt igénybe vett szolgáltatások/elfogyasztott termékek díját legkésőbb a panzióból való végleges távozása előtt köteles kiegyenlíteni.
9.7. Fizetés nélküli távozás és/vagy az igénybe vett szobák távozás utáni ellenőrzésekor felmerülő károk esetén a panzió rendőrségi feljelentés mellett jogi úton érvényesíti a követelését a vendéggel szemben, amelynek költségeit a vendégre terheli.

10. Személyes adatok kezelése

10.1. A Szolgáltató az általa működtetett weboldal Vendég általi használata közben szükséges, azonosításra alkalmas, személyes jellegű adatok begyűjtése és feldolgozása során az érvényben lévő magyar adatvédelmi előírásoknak megfelelően jár el.
10.2. Szolgáltató a tudomására jutott személyes adatokat az általa nyújtott szolgáltatás igénybevételéhez szükséges mértéken túl saját marketing tevékenységéhez használja fel. Vendég ehhez a szolgáltatás igénybevételével hozzájárul. Szolgáltató az adatokat harmadik személy részére nem teszi hozzáférhetővé, kivéve a jogszabályi kötelezés, illetve a hatósági eljárás eseteit.

11. Digitális okmányolvasó és VIZA rendszer

11.1. A hatályos törvény értelmében a bejelentkezés és szobaelfoglalás feltétele a szálláshely-szolgáltatást igénybe vevő személyek személyes adatait igazoló fényképes igazolvány (személyi igazolvány, kártyaformájú vezetői engedély vagy útlevél) átadása érkezéskor a recepción, illetve digitális okmányszkennerrel való rögzítése a szálláshely részéről. Minden vendég azonosítására szükséges bemutatni a fényképes okmányt érkezéskor, 14 éven aluli gyermekek esetében a képviselő nyilatkozata alapján is rögzíthető.
11.2. A hatályos jogszabály szerint – amennyiben a vendég nem adja át érkezéskor a személyi azonosítására szolgáló okmányt, abban az esetben – a panzió a szálláshely-szolgáltatást megtagadja. A Vendég Információs Zárt Adatbázis (VIZA) rendszerbe történő adattovábbításra a panzió 2021. szeptember 1-jétől köteles.

12. Háziállatok

12.1.  A Szolgáltató szálláshelyére háziállat előzetes egyeztetést követően, felár ellenében bevihető, a szobában a Vendég felügyeletével tartható, a közös helyiségeket a szobák megközelítésére használhatják.
12.2. A Vendég teljeskörűen felelős a háziállat által okozott károkért.
12.3. A Szolgáltató bizonyos lakóegységek esetén megtagadhatja a háziállatok bevitelét, de erről minden esetben tájékoztatja előzetesen a Vendéget.

13. A szerződés teljesítésének visszautasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése

13.1. A Szolgáltató jogosult a Vendéggel kötött szerződést azonnali hatállyal felmondani, és a szolgáltatások nyújtását megtagadni azzal, hogy a Vendég továbbra is tartozik a megrendelt szolgáltatások ellenértéke 100%-ának megfizetésével, amennyiben
a) Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésére bocsátott helyiségeket, berendezéseket és egyéb eszközöket, a Szolgáltató által biztosított szolgáltatásokat, valamint az azok biztosítására szolgáló helyiségeket;
b) Vendég megszegi a panzió házirendjét, és a házirenddel ellentétes magatartással felszólítás ellenére sem hagy fel;
c) a Vendég nem tartja be a panzió biztonsági szabályzatát (pl.: tiltott helyen dohányzik) és azt felszólítás ellenére sem hagyja abba;
d) a Vendég a panzió alkalmazottjaival, vagy Vendégeivel kifogásolható módon, durván viselkedik, alkohol, vagy kábítószer befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan magatartást tanúsít;
e) a Vendég fertőző vagy olyan betegségben szenved;
f) a Vendég a szobáját a távozás napján délelőtt 11.00-ig nem üríti ki, és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
g) a Szerződő fél nem teljesíti a szerződésben meghatározott előlegfizetési kötelezettségét az abban meghatározott időpontig;
h) a Vendég a békés együttélés szabályait megszegi, a panzió alkalmazottaival, vagy a többi vendéggel durván, vagy kifogásolható módon viselkedik,
i) a Vendég a panzió alkalmazottjával vagy más vendéggel konfliktushelyzetbe kerül, melyet nem kulturált módon rendez; hangoskodással vagy más nem kívánatos magatartással a többi vendéget kellemetlen helyzetbe hozza, zavarja, függetlenül attól, hogy a konfliktus kialakulása melyik félnek róható fel,
j) Vendég a panzió területén és közvetlen környezetében, az általa bérelt szobán kívül szexuális cselekményt végez vagy végeztet, vagy egyébként szeméremsértő módon viselkedik. Azzal, hogy a Vendég ezt a tilalmat megszegi, hozzájárul ahhoz, hogy az erről készült felvételt a Szolgáltató teljeskörűen felhasználja.
13.2. Amennyiben a felek közötti Szerződés “vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.

14. Elhelyezési garancia

14.1. Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben kikötött szolgáltatásokat önhibájából nem tudja biztosítani, köteles a Vendég elhelyezéséről gondoskodni.
14.2. Abban az esetben, ha a Szolgáltató fenti kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz – függetlenül attól, hogy a felajánlott elhelyezést a Vendég elfogadja- e -Vendég kártérítési igénnyel a Szolgáltatóval szemben utóbb nem élhet, vele szemben további követeléseket nem támaszthat.

15. Dohányzás

15.1. A panzió nem dohányzó szállás. Ennek értelmében a panzió szobáiban, közösségi- valamint zárt helyiségeiben, tilos a dohányzás, illetve az elektromos cigaretta használata. Dohányozni csak az erre kijelölt helyen lehetséges.
A panzió alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a panzió területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni ezen előírás betartására, illetve a dohányzás, elektromos cigarettázás abbahagyására. Vendégeink, illetve a panzió területén tartózkodó bármely személy köteles az előírás betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Ezen előírás megszegése esetén a panzió jogosult a szerződést egyoldalúan, azonnali hatállyal felmondani és a vendéget a panzióból visszafizetési és/vagy kártérítés kötelezettség nélkül haladéktalanul kiutasítani, valamint extra takarítási felárral szoba számláját terhelni.
15.2. Amennyiben bármely vendég vagy a panzió területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a panzió az illetékes hatóság a vonatkozó jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a panzió jogosult az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítani, illetve annak megfizetését tőle követelni.

16. A Vendég betegsége, halála

16.1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget ajánl fel.
16.2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelések, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.

17. A Vendég jogai

17.1. A Szerződés értelmében a Vendég jogosult a megrendelt szoba, valamint a szálláshely azon létesítményeinek rendeltetésszerű használatára, melyek beletartoznak a szokásos szolgáltatási körbe, és nem esnek speciális feltételek hatálya alá.
17.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a hozzá írásban, vagy a recepcióján szóban előterjesztett és jegyzőkönyvbe felvett panaszt a panasz beérkezését követő 72 órán belül kivizsgálja, és arra a Vendégnek érdemi választ ad.
17.3. A Vendég panasztételi joga a szálláshelyről történt elutazását követően megszűnik.

18. A Vendég kötelezettségei

18.1. A Szerződő fél köteles a Szerződésben megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Szerződésben meghatározott időpontig és módon kiegyenlíteni.
18.2. 14 éven aluli gyermek csak szülői vagy más, általa megbízott cselekvőképes személy folyamatos felügyelete mellett tartózkodhat a szobában. A gyermek kísérői felelősséggel tartoznak a gyermek épségéért és az általa okozott károkért. A panzió szolgáltatásait 14 év alatti vendég csak szülői vagy más, az általa megbízott cselekvőképes személy kíséretében veheti igénybe. A panzió területén, rendezvényén 18 év alatti személy alkoholt nem fogyaszthat. E kötelezettség betartásáról/betartatásáról a 18 év alatti személy szülője, általa megbízott cselekvőképes személy köteles gondoskodni. E kötelezettség megszegésének jogi, erkölcsi és anyagi következményeiért a szülő vagy az általa megbízott cselekvőképes személy teljes felelősséggel tartozik.
18.3. A panzió szobáiban csak a recepción regisztrált Vendégek tartózkodhatnak. A Vendég a látogatója magatartásáért – ideértve az esetleges károkozást is – felelősséggel tartozik. A látogató által a vendégnek és/vagy harmadik személynek okozott kárért való felelősséget a panzió kizárja. A szobafoglalásban szereplő létszámon felüli vendég után extra árat számíthat fel a Szolgáltató.
18.4. A Vendég köteles az őt ért kárt haladéktalanul jelenteni a Szolgáltató részére, és minden szükséges adatot rendelkezésére bocsátani, amely ahhoz szükséges, hogy a káreset körülményei tisztázhatóak lehessenek, illetve amelyek egy esetleges szabálysértési, vagy büntető eljáráshoz szükségesek.
18.5. A panzió berendezési, felszerelési tárgyai a panzió területéről kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével vihető ki. A szoba bármilyen átrendezését, bútorok áthelyezését kizárólag a Szolgáltató munkatársa, vagy erre kijelölt megbízottja végezheti.
18.6. A Szolgáltató az alábbi dolgok bevitelét tiltja meg:
a) a hatályos jogszabályokban maró, gyúlékony vegyszernek, anyagnak minősített dolgok,
b) a hatályos jogszabályokban tűzveszélyesnek és/vagy robbanásveszélyesnek minősített anyagok,
c) különösen drága, nagy értékű értéktárgy, muzeális tárgy,
d) tűzijáték, petárda, ezek alkatrészei, összetevői,
e) hulladék, környezetre, egészségre ártalmas dolog,
f) pszichotróp anyag.

Az engedély nélkül bevitt dologban keletkezett kárért való felelősséget a Szolgáltató kizárja.

19. A Szerződő fél kártérítési felelőssége 

A Vendég mindazon károkért és hátrányokért felelős, melyeket a Szolgáltató vagy harmadik személy a Vendég, vagy kísérője, vagy az ő felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved. A vendég felelősséggel tartozik az általa okozott kárt a Szolgáltatónak megfizetni. E felelősség akkor is fennáll, amennyiben a károsultnak jogában áll kárának megtérítését közvetlenül a Szolgáltatótól igényelni. A Vendég köteles a Szolgáltató által a Vendég helyett így megtérített kárt a Szolgáltató részére megtéríteni.

20. A Szolgáltató jogai

Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a vendégnek azon a személyes tulajdontárgyain, amelyeket a szálláshelyre magával vitt.

21. A Szolgáltató kötelezettsége

A Szolgáltató köteles:
a) a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatást az érvényes előírások, szolgáltatás standard-ek szerint teljesíteni
b) a vendég írásos panaszát kivizsgálni és a probléma kezeléséhez szükséges lépéseket megtenni, melyet köteles írásban is rögzíteni

22. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

22.1. A Szolgáltató felelősséget vállal minden olyan, a Vendéget ért kárért, mely a létesítményein belül, a Szolgáltató, vagy annak alkalmazottai hibájából következett be.
A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a vendég maga okozta.
Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a szálláshelyen, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltatónak és minden szükséges adatot az üzemeltető rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez / rendőrségi eljáráshoz szükséges.
22.2. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért is, amelyet a megszálló Vendég dolgainak elvesztése, elpusztulása vagy megsérülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a Vendég a Szolgáltató által kijelölt szobában helyezett el, vagy amelyeket a Szolgáltató olyan alkalmazottjának adott át, akit dolgai átvételére jogosultnak tarthatott.
22.3. A Szolgáltató készpénz, értékpapír, értéktárgy esetében csak akkor köteles a keletkezett kárt megtéríteni, ha a Vendég ezeket a recepción található széfben helyezi el vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
22.4. A Szolgáltató parkolójában levő gépjárműben hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.
22.5. A panzió egyéb területein hagyott értéktárgyakért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

23. Titoktartás

A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése soron köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény, és az adatvédelemmel kapcsolatos vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek – és amennyiben ezt a Szerződő fél a Szolgáltató tudomására hozta – a Szerződő fél vonatkozó belső szabályainak megfelelően eljárni.

24. Vis major

Azon ok vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely sem a Szolgáltató sem a Vendég nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítési alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll. A felek egyetértenek abban, hogy minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy ezen okok és körülmények bekövetkeztének lehetőségét a lehető legalacsonyabb szintre szorítsák, és az ezáltal okozott kárt vagy késedelmet a lehető leghamarabb helyrehozzák.

25. A felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság

A Szolgáltató és a Szerződő fél közötti jogviszonyra a magyar Polgári Törvénykönyv rendelkezései az irányadóak. A szolgáltatási szerződésből eredő bármely jogvita lefolytatására a szolgáltatás helye szerint hatáskörrel rendelkező bíróság az illetékes.

Kelt.: Sárospatak, 2025.01.03.